tisdag 3 augusti 2010

Dag 2

Ja då är snart dag 2 över känns bra än så länge men när ja var och handlade mat i dag och gick förbi allt nybakat på Maxi vattnades det lite i munnen. Även när man bara gick förbi godishyllan :P hehe

Fan va hurtig du är Therese du får ta med mig på en runda med ;)

I dag testade jag ett nytt recept jag hittade i en LCHF blogg blev denna underbara taco kyckling paj ala LCHF. Den var sååå god så jag lägger ut receptet här om ni vill testa den.. Dock gjorde jag om den och hade rölök och paprika i och tog bort jalapeno.


Ingredienser Pajdeg 1 stor eller flera små:
4 dl mandelmjöl
1 dl riven parmesan
1 ägg
25 gram kallt smör i bitar
Kör samtliga ingredienser snabbt i matberedare. Så snart det bildats en degklump är den färdig att med händerna/fingrarna plattas ut tunt i formen/formarna. Om den känns för kladdig kan man fukta fingrarna med lite vatten. Grädda i 200-225 grader ett ganska kort tag, ~10 minuter eller tills ytan är gyllenbrun.


Tacohet kycklingpaj
Bryn strimlad kycklingfilé eller stek hel och strimla senare. Låt puttra ihop med Philadelphiaost, glutamatfri tacokrydda och skivad Jalapeno. Späd med grädde ifall röran verkar bli för tjock. Salta. Fyll pajformen och toppa med halverade körsbärstomater och riven ost.

//Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar